MarsLander®
by GamingWorks
Agilis Szolgáltatásmenedzsment
A szimuláció hasznos lehet azon szervezeteknek, akik szeretnének változtatni a cég eddigi gondolkodásmódján vagy munkamódszerén. Ehhez segítségül hívjuk a DevOps, Agilis gondolkodásmódot és a Lean alapelveit.
Letölthető ismertető anyag magyar nyelven:
A szimuláció témája:
A szimuláció a SPACE-Y űrkutatási központ legújabb küldetésére invitálja a résztvevőket. Ahogy változik a világ és a technológiai fejlettség, már nem elég a régi IT szolgáltatásmenedzsment által végrehajtható folyamatok követése, hiszen a gyorsaság és rugalmasság napjaink fogyasztói társadalmában szinte már alapvető elvárás. Szükség van agilis szervezetekre és a szervezeten belüli olyan képességekre, amelyek által a technológiai újítások (feltörekvő technológiák) és a folyamatosan változó igények könnyedén, hibamentesen és ügyfélközpontú gondolkodással alakítják át a digitális termékek és nyújtott szolgáltatások világát.
A szimulációs küldetés elsődleges célja, hogy a MarsLander jármű sikeresen eljusson és landoljon a Mars felszínén, miközben a SPACE-Y szakembereinek számos olyan igényt kell kielégíteniük, amellyel még jobban kibővíthetik az ügyfelek és felhasználók azon lehetőségeit, amelyek által jobban megismerhetik világűrt és felfedezhetik a Mars bolygó eddig felderítetlen titkait.
A résztvevők a teljes napos tréning során előre meghatározott szerepköröket kapnak, amely a SPACE-Y szervezet különböző osztályait jelképezi. A küldetésre vonatkozóan a vártnál sokkal szorosabb határidőt szabtak a már leszerződött ügyfelek, ezért sajnos nem mindenre sikerült a küldetés indulásáig a szakértői és beszállítói csapatoknak megoldást találniuk. Ezért a csapat a játék elején már egy komoly feladatlistával (backlog) kezdi meg működését. Szerencsére mind a szerepköri leírások, a játékvezető, valamint az ITIL®4 útmutató irányelvei komoly segítséget fognak nyújtani a feltárt hiányosságok és beérkezett kérések megoldásához.
A szimuláció 3 fordulóból áll, amelyen belül 7 sprintben kell végrehajtani a feladatokat a küldetésben résztvevő szerepköröknek. Kiemelten fontos lesz a csapattagok számára az a felismerés, hogy sikerre csakis akkor vihetik a MarsLander küldetést, ha mindannyian, összehangoltan és közösen oldják meg a felmerülő kihívásokat.
A játékvezető ebben a szimulációban megfigyelőként vesz részt, mivel nincs olyan aktív szerepköre, amely a résztvevőkkel érdemi interakciót hozna magával. Természetesen indokolt esetben beavatkozik a csapat működésébe, illetve elősegíti a résztvevők fejlődését. Esetenként kérdésekkel és útmutatásokkal tudja elősegíteni a gyakorlati tréning által célzott tapasztalási folyamatot és a kitűzött tanulási célokat.
A megfigyelői szerep mellett a játékvezető különböző kártyák (incidensek, kérések, események, funkciók, ügyfélvisszajelzések, problémák) kiadásával „veszi rá” a csapatokat a munkavégzésre, amelyet minden csapattag a szerepköréhez kapott leírásoknak megfelelően kell, hogy végrehajtson.
Célközönség:
A szimuláció az alábbi 10-12 fős csoportok részére hasznosítható:
- IT üzemeltetési csapatok részére, akik szeretnék megismerni a szolgáltatás-központú munkamódszerek hatékonyabb és emberibb módját
- IT vezetők és csoportvezetők részére, akik szeretnék támogatni a munkatársak fejlődését, hogy jobb teljesítményt nyújtó csapattá válhassanak
- Fejlesztői csapatok részére, hogy megtapasztalhassák az IT üzemeltetéssel való együttműködést
- Az üzlet képviselőinek, akik számára megismerhetővé válik az Agilis és Lean munkamódszerek előnye és az értékteremtés hatékonyabb módja
- ITSM specialisták részére, akik megismerhetik az Agilis Szolgáltatásmenedzsment alapjait.
- Hogyan lehet az ITIL-t sokkal hatékonyabban alkalmazni mindennapjainkban, ahol elengedhetetlen a gyors reagálás a változásokra és a hatékony és stabil megoldások szállítása.